Systeräventyr i Sigtuna

Jag hade bokat en dag med Sara och sagt att hon kör och jag berättar vart hon ska köra men inte sagt slutdestinationen, mycket roligare med överraskningar!
Så 9 stod hon utanför min dörr och äventyret började

Mot Uppsala och vidare genom Knivsta, jag gav henne jätte luddiga ledtrådar som hon inte kunde tyda som barnböcker

Tillslut nådde vi målet, Sigtuna så vi parkerade bilen i ena änden av Sveriges första stad och började gå längs vattnet. Sara hittade även lite Pokémons längs vägen

En mysig och lagom stor stad. Både Sara och jag gillar historiska ställen och saker så detta passade oss båda väldigt bra

Vi började gå in mot stan och bestämde oss för att vi borde börja med att äta något och innan vi gjort det gick vi och rekade allt vi skulle titta på och äta sen

Vart Wallenbergare till lunch så mätta och belåtna så promenerade vi till rådhuset och sedan till ruinerna för att bli av med mättnadskänslan så vi skulle kunna fika ;)

Nu var det dags för fika så vi gick till Tant Brun där de hade bordsservering. Beställde in en kanelbulle och Sara ett wienerbröd, båda var jätte goda!

Vi och tant brun
Fågelspray
Äntligen är fikat här

Så mycket fint att titta på, så mycket historia att läsa om och en del söta affärer att titta in i! Speciellt en liten gammal handelsbod där vi köpte karameller.

Sen vidare ner till hamnen igen för nu var det dags för glass innan vi begav oss hemåt

Mot hamnen
Kaffe glassen var riktigt god!
Sara verkade också riktigt nöjd

Rätt sega men otroligt glada satte vi oss i bilen och rörde oss hemåt

ellenlundis
2017-04-14 @ 11:32:16
URL: http://finlandsgullet.wordpress.com/

Mys-Sara 🙂🐞




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jojjo i skogen

Livet på landet, inte fy skam det inte. Här kommer ni få en inblick i vardagen med allt vad det innebär. Gud är god och livet är bra härligt!

RSS 2.0