Det handlar om förtröstan... ALLT handlar om förtröstan

Jag är så otroligt glad!! Livet känns så lätt, Johannes trivs på sitt jobb, nog för att det blir långa dagar men han är glad. Jag står på jobbet och dricker lite kaffe och tittar på himlen som börjar gå från bra till blå. Mitt eviga arbetssökande har äntligen fått ett genombrott.
För alla er som inte vet så kommer macken jag jobbar på att byta ägare innom en månad vilket betyder att jag måste hitta något nytt... och det fort. Men alla som har sökt jobb någon gång vet att man oftast inte får napp på en gång och så har det varit för mig nu i ca 2 månader... kanske är det jag som har lite dåligt tålamod men iaf. Så nu när man börjar lessna på detta med att skicka in ansökningar överallt så ringer mobilen. Det var ett nummer jag inte kännde igen men jag hade kunder så jag kunde inte svara, men så ringer personen upp igen.
- Hej, vi har fått din ansökan. Skulle du kunna komma på en intervju imorgon.  Jag vart så förvånad och överaskad att jag knappt visste vad jag skulle säga.
- Ja, absolut!!! Hoppet började tändas igen, vi säger hej hej och lägger på. Det bubblar innom mig och som tur var så var det inga kunder i butiken då, för jag kan inte hålla tillbaka glädjen utan brister ut i flera glädje tjut och skuttar runt bakom disken.
Så idag ska jag på arbetsintervju, min första någonsin. Jag försöker att inte tänka på det för då blir jag bara nervös. Hur går det till?, vad ställer de för frågor?, vad vill de veta? De frågorna far runt i mitt huvud nu... ska nog försöka att sysselsätta mig med något så jag slipper tänka så mycket :D

Ser fram emot kvällen när detta är över. Då blir det 20 års fest, tänk att min lillebror har blivit så gammal... men i mina ögon kommer han alltid att vara lillebror, hur gammal han än blir :)

Tänkvärt idag:
För den som älskar Gud sammverkar allt till det bästa!

Gud vet hur du har det, vad du står inför, vad som händer i ditt liv. Han har koll och vill hjälpa. Vi måste göra det som kan vara svårast att göra, att förtrösta på Gud. Alltså att lita på att han hjälper, i alla situationer.
Igår gick jag och tänkte på min jobbsituation och det fick mig att må hämskt. Jag kände mig nere och hela situationen känndes hopplös. Sen mitt på dagen fick jag ett sms där det stod att jag skulle tacka Gud för mitt nya jobb. När jag tänkte på vad hon menade med det så slog det mig, jag måste förtrösta på Gud, han har ett jobb till mig. Det handlar om att lita på att Gud hjälper. Så jag bad Gud om förlåtelse att jag hade deppat ihop och inte litat på honom och tackade honom för jobbet jag kommer att få. Jag måde mycket bättre, livet känndes lättare och den där hopplösheten var spårlöst försvunnen. Sen gick det 3 timmar, då ringde min mobil och de som ringde undrade om jag kunde komma på intervju. Jag litade på Gud och han visade mig att han har har situationen under kontroll. Nu vet jag att om jag inte får detta jobb så har Gud något ännu bättre för mig! Vilken trygghet, vilken far :)

Så glöm inte det, lite på Gud och han komemr att hjälpa dig!

Ha en underbar dag!!!
// Jojjo 

Jossan
2007-11-09 @ 13:16:44
URL: http://josefinelarsson.blogg.se

Å vad uppmuntrande det här var :) Kanon, vad kul! Ska blir roligt att höra om intervjun sen! :)
Kram!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jojjo i skogen

Livet på landet, inte fy skam det inte. Här kommer ni få en inblick i vardagen med allt vad det innebär. Gud är god och livet är bra härligt!

RSS 2.0