Ha rätt input!

Det är så viktigt att vi fyller oss med rätt saker för det påverkar mer än man tror vissa gånger.

Musiken vi lyssnar på, filmerna vi tittar på påverkar vårt sätt att se på saker och våra värderingar. Så klart att om man ser på filmer som "romantiserar" saker som man vet är fel egentligen, även om det verkar så gulligt och oskyldigt, så kommer man tillslut påverkas, ens värderingar kommer förmodligen sakta men säkert vändas om man matar sig för mycket med det.

Så var noga med vad du tittar på och lyssnar på, jag har inte alltid varit det och kan tycka att det kan vara svårt ibland, men jag känner hellre att jag väljer bort filmer och inte lyssnar på musik som jag vet att jag inte borde titta på.

Vad kan det vara då?
Jaa du, jag tror att en bra måttstock kan vara, om Gud satt bredvid skulle du kunna titta eller lyssna på det då?

Ha en fantastisk dag!!

Ellen
2013-06-28 @ 23:00:39
URL: http://finlandsgullet.wordpress.com/

Jätte bra inlägg Jojjo!
Jag lyssnar helst kristet musik. :) Ibland lyssnar jag på finska. Jag försöker hitta kristet musik inom finskan, men får leta. Har inte inte hittat än. Filmer blir det svårt för mej. Jag vet inte vad som är bra eller inte bra. Jag gillar helst och kolla på komedier, familj-filmer, animerade, tecknade, filmer ibland drama osv. :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jojjo i skogen

Livet på landet, inte fy skam det inte. Här kommer ni få en inblick i vardagen med allt vad det innebär. Gud är god och livet är bra härligt!

RSS 2.0