Förändringar

Visst är det otroligt hur saker och ting kan ändras fort, som att vända på en hand. Saker man är van vid kan ändras på minuten eller sånt man alltid har haft runt sig kan försvinna för alltid. Folk brukar ju säga att man vet inte vad man har förr än man förlorat det och så kan det vara. Vart vill jag komma med detta? de va en bra fråga, har en tendens att tänka lite mycket ibland och känna efter för mycket. Jag brukar inte ha svårt för förändringar, som när vi flyttade eller när jag var mindre och våra katter dog eller när det inte alltid blir som folk sagt. Men att förlora min farfar som varit sjuk länge var jobbigt, han har varit sjuk ett bra tag nu så det kom inte som en chock men vad jag saknar honom, vissa stunder mer än andra. Han var helt otrolig, han tyckte att det var slöseri med tid att gå utan sprang hällre, ville få saker och ting gjorda så fort som möjligt och det fick han. Fanns det ett problem så löste han det, kanske inte alltid de snyggaste lösningarna men de funkade som när han gjorde en egen veklyv, Lasse lösning har blivit ett uttryck dvs en lösning som inte är så snygg men som funkar som när min bror tappa bort tanklocket, då tog han hushållspapper och lindade in det med silvertejp som han täckte för hålet med och det funka, en typisk Lasselösning. Han skulle ha majonäs på nästan allt han åt och hallsade pensilin om han vart sjuk vilket var väldigt sällan. Skulle kunna skriva flera sidor om honom men det ska jag inte. Jag kommer alltid att sakna honom. Sen två dagar efter farfars begravning, en söndag, vart vår lilla katt ihjälkörd... Det var hämskt, han hade ju varit där för bara några minuter sen, han hade hoppat ut genom fönstret och sprungit över och bråkat med grannkatten och sen av någon anledning skulle han över vägen och precis då kom en bil och körde på honom så att han behövde avlivas. Vilken tomhet, han hade ju alltid varit där känndes det som, han kom springandes när man kom hem, och ville gosa. Han ville vara nära hela tiden, tyckte om att bli klappad på magen, brukade buffa på oss med sitt lilla ansikte eller lägga det i handen och krama om armen men sina små tassar... Vissa förändringar är jobbigare än andra men efter ett tag så lägger sig sorgen, nog för att saknade kommer att finnas där mer vissa dagar och mindre vissa.

Nog talat om det, bandet har fler spelningar än någonsin, i lördags var de i Skene och helgen innan det i märsta och järbo, de har gett ut en demo med tre av deras låtar. Riktigt roligt att se att det går bra för dem, när de fokuserar mer på Gud så välsignar han det :) www.myspace.com/Safemode

Ska försöka att bli lite bättre på att uppdatera min blogg, på återseende :)

Dagens bibelvers Mika 7:8 

Jossan
2008-05-19 @ 18:43:44
URL: http://josefinelarsson.blogg.se

Fint skrivet Jojjo!

Roligt om du fortsätter skriva mera blogg, jag har också varit lite dålig på det ett bra tag nu, men lär väl försöka köra igång i Kina :)

Kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jojjo i skogen

Livet på landet, inte fy skam det inte. Här kommer ni få en inblick i vardagen med allt vad det innebär. Gud är god och livet är bra härligt!

RSS 2.0