En ny teroi a la Jojjo

Alla brukar håna mig, på ett retsamt sett för mina teorier och nog kan jag hålla med om att de kan vara lite underliga och långsökta ibland men det hör inte till saken :D
En gammal teori handlar om att äta glass efter maten. När man har ätit så läger sig maten huller om buller och man kan känna sig mätt men det finns alltid plats för glass. För glass funkar  som så att när man äter glass så kommer det och fyller alla små hålen som blir när man ätit eftersom att maten lägger sig huller om buller. så kontentan av den är att "det finns alltid plats för lite glass ".
Min nya teori handlar om hur utrycket blåblod kom till. Den kom jag fram till när jag skulle baka blåbärspaj i tisdags. Efter som att blåbären som jag använde var frysta så behövde jag ju ta isär dem och jag fick massa blåbärssaft på händerna. Det var ju rött och inte blått som man skulle kunna tro och påminde om blo (till färgen alltså), tills jag tvättade händerna och det antog en blå färg istället. Då kom jag på att det skulle ha kunnat varit en adelsman som var ute i skogen och skulle plocka blåbär. Efter som att en del av blåbären mosade (kanske var han lite oförsiktig) så vart han röd om händerna och trodde att han hade skurit sig, men sen när han tvättade av sig så vart det röda "blodet" blått och han trodde att han hade blått blod i sina ådror. Och så skulle det kunna gått till när utrycket "blått blod" kom till

Jaa, ibland har jag nog lite mycket med tid eller så har jag bara en livlig fantasi. Tänkte här om dagen att man skulle sammla en bok med alla skumma teorier, skulle nog vara ganska underhållande läsning :D

Ha de fint!
Jossan
2007-10-16 @ 19:49:36
URL: http://josefinelarsson.blogg.se

Haha ojoj vad du är rolig Jojjo :) Men vem vet, det kanske stämmer :)
Kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jojjo i skogen

Livet på landet, inte fy skam det inte. Här kommer ni få en inblick i vardagen med allt vad det innebär. Gud är god och livet är bra härligt!

RSS 2.0