Eget hus

Jippi!!! Nu är det äntligen dags att flytta.

Igår fick jag reda på att vi skulle få tillträde till huset om en vecka så det var med lätta steg jag och två kartonger gick hem för att börja plocka ur skåpen, slå in allt i massa tidningspapper och lägga ner de i kartongerna :D

Det känns så skönt att få flytta till ett hus med stor uteplats istället för att sitta instängd i en liten lägenhet... missförstå mig inte det har varit ett riktigt bra år i vår lilla lägenhe, men är man van att bo i hus så känns den lite liten och oprivat, speciellt såhär på sommaren då man vill vara ute... så nu kommer vi kunna sitta ute på våran 2700 m2 stora tomt och grilla med vänner, ta en frukost ute på den framtida verandan eller bara ligga ute och sola utan att massa ser mig :)


Att vi fick huset var nog Guds förtjänst mycket för att det var två som hade bjudit över utgångspriset när jag ringde till mäklaren för att se om huset fortfarande fanns kvar. Då visade det sig att en av de som hade bjudit över (han som skulle få köpa huset) inte hade kunna få lån och att mäklaren precis skulle ringa den andre köparen för att säga att han skulle få köpa det. Men när mäklaren hörde att vi var intreserade av huset så sa han att om vi kom och tittade på det och bestämde oss för att vi ville ha det så skulle vi få köpa det. Så nästa dag åkte vi och kollade på huset och kom fram till att vi ville ha det. Så veckan efter la vi handpening och nästa vecka ska vi lägga resten och huset är vårt!!!

Det är som Jan-Olov brukar säga: "Kan vara Gud" :D


Blir inflyttningsfest så fort vi slagit oss till ro ;)


Ha en fin dag!!!image8




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jojjo i skogen

Livet på landet, inte fy skam det inte. Här kommer ni få en inblick i vardagen med allt vad det innebär. Gud är god och livet är bra härligt!

RSS 2.0