Ett leende i vardagen


kyrkan

Tänk vad mycket ett leende gör, eller en person som små pratar med en när man står i kassan.
Denna dag började med att jag fick fruktansvärt ont i magen och då skulle jag stå bakom kassan på macken och vara trevlig mot folk när det jag egentligen ville göra var att gå hem, läga mig i sängen och krypa ihop för att det gjorde så ont... men sen gick det över och då vart jag lättad, jag kunde känna glädjen komma tillbaka och jag fick mer energi än jag hade innan. Sen vart man ännu gladare av alla mina trevliga kunder som påminner mig om varför jag älskar mitt jobb

sen när jag gick hem, solen strålar från en klarblå himmel, kommer jag att tänka på att det är konstigt att jag ska behöva få ont i magen för att sedan kunna uppskatta, när jag blivit bra igen, att jag är frisk.. att man behöver gå igenom jobbiga perioder för att kunna uppskatta det man har..
på så sätt är det nog bara bra att det är lite jobbigt ibland, att man blir förkyld eller har ont i magen ibland, för att uppskatta de gånger man mår bra och att se att livet faktist  är underbart



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jojjo i skogen

Livet på landet, inte fy skam det inte. Här kommer ni få en inblick i vardagen med allt vad det innebär. Gud är god och livet är bra härligt!

RSS 2.0